fredag, september 22, 2006

Er du glad for din nye iPod?

Jeg spurgte min niece, der til sin 10 års fødselsdag fik en lille sød iPod shuffler til musik. Og mit spørgsmål blev sendt som SMS til den mobiltelefon hun fik i sin sommerferie som optakt til at overgå fra skolefritidsordning til klub. Det hurtige svar var: Ja, og den er rigtig god at høre musik på. Mit næste spørgsmål var:  Hvad er det bedste ved at have en iPod? Hvortil den 10-årige replicerede: Øh......det må være at man kan høre musik uden at andre kan høre det. Hi! hi!

Det måtte jeg sande da jeg fornylig rejste med tog ned gennem Tyskland og langt om længe havde fået rigget min egen iPod til med musik nok til at lytte i mange timer. Hvor var det herligt afslappende at læne sig tilbage, læse lidt i avisen eller kigge ud af vinduet på det smukke landskab med favoritmusik i ørerne. Jeg skal dog lige have vænnet mig til at finde den bedste indstilling af volumen; netop som jeg synes at det lyder lige tilpas begynder orkestret at brage løs, og når jeg så skruer ned, kan jeg  knap høre de sagte passager på soloklaver.